دانستنیهای مهم

زگهواره تا گور دانش بجوی

دانستنیهای مهم

زگهواره تا گور دانش بجوی

کاربرد فال تاروت

کاربرد فال تاروت

با شناخت نمادهای تاروت و معنا ومفهوم درونی آنها می توان از تاروت جهت آینده نگری – مشورت – و کمک به سیردرونی بهره گرفت.که در ذیل توضیحات بیشتری در این مورد می دهیم.

 

تاروت با آن درونمایه و پشتوانه اصیل و ریشه دار خویش، یکی از روش های قدرتمند،جهت دستیابی ضمیرخودآگاه به گنجینه اسرار ناخودآگاه می باشد.و همچون یک راهنما و روشنگر، عمیق ترین پیام ها و جنبه های مخفی دنیای درون را به جویندگانی که با خلوص نیت ، آماده دریافت و پذیرش پیام های تاروت هستند ابلاغ می نماید.و به نقاط تاریک و روشن زندگی  اشاره نموده و پرتگاهها و مسیر هموار زندگی را مشخص نماید و گوشزد کند.


هرنماد، کلیدیست که دری را به سوی جنبه های مخفی ماوراالطبیعه می گشاید.و اینکار را با رمزگشایی کلام ناخودآگاه انجام می دهد.


ضمیربرتر می تواند بوسیله این نمادها وطرح هاواعداد ،با انسان ارتباط برقرار سازد وبا او به زبان رمز سخن بگوید.

بااینکه اقوام مختلف به زبانهای گوناگونی صحبت می کنند اما تاروت، بازبانی مشترک و تغییر ناپذیر با همه اقوام سخن می گوید که همان زبان ماوراست که به شکل نمادها و تصاویر و اعداد لب به سخن می گشاید.نمادهای تاروت،یکی از زبانهای اختصاصی دنیای درون است.

 

در یک کلام، تاروت،پل رابط بین انسان خاکی و جهان پررمز وراز ماوراییست.که موجب ارتباط بین ضمیرخودآگاه و ضمیربرتر بی انتها می گردد.و زبان اشاره ضمیربرتر است.

تاروت یکی از موثرترین راههای اکتشاف ناخودآگاه ، برای انسانهاییست که در پی دورنمایی از دنیای ناخودآگاهی می باشند،تاروت می تواند همچون مشاوری حکیم باشد.

 

آینده نگری:

دورنمای آینده همچون یک نقشه،با نشان دادن مسیرهای پیش رو به انسان کمک می نماید با دیدی روشن تر از قبل و هشیارانه جهت رویارویی با رویدادهای مهم مسیرهای آینده زندگی، با برنامه ریزی مناسب، آمادگیهای های لازم را کسب نماید.    

 

تکامل معنوی:

کابرد تاروت فقط در جهت آینده نگری نیست.حکیمان و فرزانگان دوران کهن از تاروت علاوه بر آینده نگری و مشاوره جستن،در سیر تحول شخصی جویندگان بصیرت نیز کمک می گرفته اند.

 

همان گونه که آینه، ظاهر مارا بی کم و کاست ،منعکس می نماید ، تاروت نیز بسان یک آینه ، حقیقت باطنی انسان را بطور شفاف و کامل مورد بازتاب قرار می دهد.

 

وبا انعکاس اینکه افراد چه مراحلی از تکامل و فراز ونشیب ها و تلخی و شیرینی ها را در طول زندگی پیموده اند به تحول درونی آنان کمک می نماید.و افرادی که در جستجوی کمال هستند را یاری می کند از زاویه ای دیگر به خویش وبه آینده نگاه کنند و شخصیت خود را مورد بررسی و بازنگری قرار دهند.و برای کسانی مفید واقع می شود که واهمه ای از حقیقت ندارند و بجای بی تفاوتی سعی می کنند به گوشزدهای آن، توجه کافی داشته باشند.

 

البته، تاروت همانند آینه، در مورد زشتی و زیبایی ، داوری نمی کند.و فقط به انعکاس واقعیات خوشایند و ناخوشایند گذشته و حال و آینده می پردازد.

 

تعبیر و رمزگشایی نمادها و تصاویر تاروت نیز پیچیدگیهای خاص خود را دارد.همانگونه که تفسیر مکان ها وچهره هایی که در رویاهایمان می بینیم ،برای ضمیر خودآگاه ما دشوار است.

برای سهولت در تعبیر نمادها به بصیرتی نظم یافته نیاز است.که در تاروت، با دسته بندی هدفمند نمادها که با نظمی هوشمندانه صورت گرفته است می توان با رعایت قوانین صحیح و استفاده از نسخه های معتبرتاروت به این بصیرت دست یافت.و شاهد دورنمایی از ناخودآگاه بود.

تاروت،نسخه های متعددی دارد که هر نسخه، از تعداد متفاوتی کارت با معنایی متفاوت، تشکیل شده است.

بااینکه اندیشمندان دوران کهن با محافظت از نوشته های شگفت انگیز مکتب محرمانه تاروت آنرا همچون گنجینه ای گرانبها از دسترس عوام مخفی نگه می داشتند.اما براثررویدادهای ویرانگرتاریخی با گذشت زمان و در دوره های مختلف، نسخه های تاروت، بتدریج تغیر شکل یافت تاجاییکه امروزه علاوه بر کارتهای کهن تاروت، طرح های جدید و مختلفی از تاروت در دسترس همگان قرار دارد. که مشهورترین نسخه های تاروت،شامل ٧٨ کارت هستند. 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد