دانستنیهای مهم

زگهواره تا گور دانش بجوی

دانستنیهای مهم

زگهواره تا گور دانش بجوی

دریافت آخرین مطالب یک سایت بطور هوشمند

دریافت آخرین مطالب یک سایت بطور هوشمند


شما جهت دریافت جدیدترین اخبار و مطالب یک سایت می توانید به روش های ذیل اقدام نمایید:


عضویت از طریق ای میل:
آدرس ای میل خود را در محل خواسته شده وارد کنید. پس از چند دقیقه یک ای میل تاییدیه برای شما ارسال خواهد شد. پس از مراجعه به میل باکس خود، روی لینک فعال سازی داخل این ای میل کلیک کنید. اکنون عضویت شما کامل شده و جدیدترین مطالب سایت برای شما ارسال خواهد شد.

عضویت از طریق فید:
اگر از مرورگر های جدید یا نرم افزار خبرخوان استفاده می کنید، کافیست روی لینک فید سایت کلیک کنید و سپس درخواست خود را تایید کنید، تا عضویت شما کامل شود.

اگر با فید آشنایی ندارید متن زیر را بخوانید.
برای عضویت در خبرنامه از منوی کناری سمت راست استفاده کنید.

 

معرفی فید

برای مثال شما به ۲۰ سایت یا وبلاگ علاقه مند هستید و مطالب آن ها را دنبال می کنید. هر روز باید یکی یکی آنها را چک کنید تا ببینید آیا مطالب جدیدی دارند یا خیر و ممکن است یکی از آنها ازدستتان در برود. هر روز باید مدتی را صرف لود شدن قالب گرافیکی سایت ها کنید که ارزشی برای شما ندارند و تکراری شده اند، باید تبلیغات سایت ها را تحمل کنید آن هم با سرعت پایین اینترنت و…

هر سایت یا وبلاگی (به شرطی که فید RSS داشته باشد) خودبخود دارای یک آدرس برای فید مطالبش است برای مثال آدرس فید بخش اخبار یک وب سایتwww.example.com

http://feeds.feedburner.com/example

است. شما فقط کافیست این لینک را در مرورگر خودتان اجرا کنید تا برنامه خبرخوان شما، آن را به لیست سایت های مورد علاقه شما اضافه کند. از این به بعد لازم نیست هر روز وارد سایت ما شوید تا مطالب آن را بخوانید، فقط برنامه خبرخوان خودتان را اجرا می کنید و آن برنامه با سرعت بالا، فقط مطالب جدید را به شما نشان می دهد.

روش عضویت: در اکثر سایت ها و وبلاگ ها آیکون RSS را در گوشه ای از سایت مشاهده می کنید. برای عضویت در خبرنامه کافیست روی این آیکون کلیک کنید.

برای خواندن فید به نرم افزار خبرخوان نیاز خواهید داشت. خبرخوان ها برنامه هایی هستند که با هر بار اتصال شما به اینترنت، لیست فید های مورد علاقه شما را چک می کنند و در صورتی که سایت مورد نظر به روز رسانی شده باشد، مطالب جدید وبسایت را به شما نمایش می دهند. همان طور که برای گوش کردن به فایل هایMP3 شما می توانید از برنامه های مختلفی استفاده کنید، برای فید هم صدها برنامه وجود دارد. که در اینجا چند نمونه به شما معرفی می کنیم.

مرورگرهای جدید مثل IE7 و نسخه های جدید Opera و Firefox قابلیت خواندن فید را دارند. اگر از این مرورگرها استفاده می کنید، نیازی به نصب برنامه خبرخوان جداگانه ندارید. ولی اگر مرورگر شما از این امکان پشتیبانی نمی کند می توانید از یکی از نرم افزار های کم حجم و رایگان زیر استفاده کنید:


Snarfer : پشتیبانی بسیار خوب از زبان فارسی، سادگی و سرعت فوق العاده از ویژگی های بارز این برنامه هستند.

دریافت – حجم: ۴۷۴KB


GreatNews : برنامه ای مشابه اسنارفر با کمی امکانات بیشتر و البته اندکی حجم بیشتر که به “خبرخوان باهوش” معروف است. از هر کدام بیشتر خوشتان می آید استفاده کنید.

دریافت – حجم: ۸۰۰KB


GoogleReader : با همه گزینه های بالا متفاوت است و محصول غول بزرگ اینترنت، گوگل است. تفاوت آن این است که این برنامه آنلاین است و نیازی به نصب آن بر روی سیستم نیست. از هر کامپیوتری می توانید پس از اتصال به اینترنت و ورود به سایت گوگل ریدر با یک اکانت Gmail از آن استفاده کنید. قابلیت های بسیار زیادی دارد که در این مبحث نمی گنجد. اگر سرعت برایتان مهم است، استفاده از آن توصیه نمی شود (به علت سرعت پایین اینترنت در ایران). ولی اگر امکانات بیشتر را به سرعت ترجیح می دهید و یا اینترنت پرسرعت دارید قطعآ بهترین گزینه Google Reader است.

با کلیک روی Add a subscription  می توانید آدرس سایت مورد نظر خود  که مایل به دریافت آخرین خبرهای آن هستید را وارد نمایید.

ورود به صفحه گوگل ریدر


منبع: zangoole.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد